Škola v přírodě LHOTKA 2. - 6.6.2014

Ve Lhotce byla téměř celá třída, jen 2 děti se nemohly, bohužel, ze zdravotních důvodů zúčastnit.

Sportovali jsme, soutěžili a našlapali více než 20 km. Každý den začínal ranní rozcvičkou.

Během pobytu děti získávaly za různé činnosti, soutěže a úklid ve srubech samolepky, za které

si potom na závěr "nakupovaly" v malém obchůdku.

Užili jsme si pěkného počasí, prima ubytování, stýskalo se jen maličko, mnohem méně

než vloni. Hlavně nikdo neonemocněl a myslím, že většina dětí odjela domů spokojena.

Moc děkuji za pomoc p. vychovatelce D.Maudrové a p.G.Havlové, která nám také sponzorovala

vláček Kokořík. Dále děkuji rodičům, kteří nám přispěli drobnými dárky do našeho obchůdku.

Velký dík také p. V.Novotnému za připravené hry, sportovní aktivity a soutěže.

Také děkuji rodičům, že bez problémů dopravili děti na místo a domluvili se na odjezdu domů.

Je prima, že máme díky p.Havlové bohatou fotodokumentaci. Na stránky umístil p.Stehlík.

Díky!!

Pondělí:

Po ubytování, obědě a poledním klidu jsme vyrazili na průzkum okolí - na Štampach,

nakoukli do malé jeskyně, kterých je na Kokořínsku hodně a cestou jsme poznávali

i zdejší přírodu. Po večeři byla diskotéka na trávě, pěkně jsme se vyřádili / i p.vychovatelky/.

Úterý:

Dopoledne nás navštívily 2 budoucí zdravotní setřičky a ve skupinkách jsme si mohli

prakticky vyzkoušet první pomoc - resuscitaci, fixaci při zlomenině, ošetření krvácení,

stabilizační polohu. Děti byly moc šikovné.

Odpoledne jsme si užili pobyt na hřišti ve Lhotce - fotbal, hry a řádění na klouzačkách,

houpačkách, šplhadlech a prolézačkách.

Po věčeři jsme oslavili narozeniny Bena, dostal hobla a velký dort, který dovezli rodiče.

Moc jsme si pochutnali, děvčata si přála opět disco a kluci si dali turnaj ve fotbale.

Na závěr dne nám Vojta H. vyprávěl jeden z příběhů Harryho Pottera.

Na rozdíl od prvního večera jsme usnuli brzy po večerce.

Středa:

Po snídani přijel p.Novotný/děda Janka/ a připravil nám v lese soutěže družstev

- matematika v lese, hledání motýlků. Bylo to moc prima.

Oběd jsme měli už v 11, protože ve 12 hodin nás lokálka odvážela do Mšena.

Na náměstí jsme si dali vyhlášenou a výtečnou zmrzlinu a vyrazili na cestu.

Kolem mšenského koupaliště jsme šli na Debř a viděli pěkné krmítko, lesní divadlo,

u obří muchomůrky jsme posvačili a u švédského valu jsme se vyfotili s hlavou

ve vojenské helmě / foto bude/. Přes Pokličky jsme pokračovali k restauraci U Pobudy,

kde na nás čekal vláček Kokořík a po limče už nás odvážel zpět k našim srubům.

Únava z dětí spadla hned po večeři a čekala nás vědomostní soutěž "TAXÍK".

P.Novotný vytvořil družstva  - Křečci, Kytky, Hledači, Drtiči a Damani, sám se představil

jako Aleš Háma a otázky směřovaly k tomu, co děti za celý den při turisickém pochodu

mohly vidět, na co jsme je upozorňovali během cesty. Bylo fajn, že děti opravdu hodně znaly.

Čtvrtek:

Poslední den byl opravdu nabitý - sportovní dopoledne s p.Novotným zahájil "Fofrník",

kdy se na hřišti děti rozcvičily při soutěži družstev, na louce pak soutěžili jednotlivci

v "PĚTIBOJI" / hod do dálky větví, hod na cíl, skok do dálky, překážkový běh, koulení klády

do vrchu/.

K obědu byly výborné ovocné knedlíky - mňam, děti si přidávaly.

Po poledním klidu nás čekal výlet do skalího obydlí ve Lhotce, pak ještě chvilka na místním

hřišti.

Po večeři už následovalo hodnocení celého pobytu, vyhlášení vítězů v pětiboji, rozdávání diplomů,

vyhodnocení sběru samolepek a malý obchůdek s odměnami.

Do karnevalových masek jsme se oblékli ještě před večeří a v jídelně pobavili p.kuchařky.

Ještě jsme se v maskách vyřádili na diskotéce a potom na nás čekaly buřtíky a opékání.

Po dlouhém dni děti  téměř okamžitě usnuly.

Pátek:

Ráno místo rozcvičky děti začaly balit, zvládly výborně i úklid srubů a už jen snídaně a čekání na rodiče.

Při loučení jsme se domlouvali, že příští rok určitě zase někam vyrazíme.

Byl to prostě příjemný týden v přírodě, plný zážitků a poznávání nového.

Škola v přírodě OUCMANICE 2013

Den 1.

Ahoj  rodiče!

Dojeli jsme dobře, autobus nás pohodlně dovezl až před statek :) Cestou jsme pouze jednou stavěli na vyvětrání, snězení svačin a na WC.  Byli jsme moc šikovní, zvracela pouze malinko Terezka z 3.C. Kufry nám daly docela zabrat - některé maminky nás vybavily asi na měsíc :)

Čekal na nás výborný oběd- brambory s rybou, ňam :)

Pak jsme si šli povléci povlečení a to nám dalo docela zabrat, asi budem muset doma více trénovat a maminkám pomáhat.

Už máme vybaleno, máme připravené vše na večer, teď jsme na programu- vyrábíme ruční papír :) Večer podáme hlášení ! :)

Den 2.

Ahoj, máme se skvěle! Ráno jsme si zkusili nadojit mléko. To nás strašně moc bavilo. Pak jsme si vyrobili tvaroh a máslo. Poté nás čekal oběd v podobě  fazolového guláše a chleba. Po obědě jsme si chvilku odpočinuli.Čekal nás další program, zadělali jsme si kvásek, připravili ingredience a  vytvořili jsme si housky , které jsme si poté upekli v peci. Odpoledne jsme si ke svačině naservírovali náš tvaroh, naše máslo a naše vlastnoručně upečené houstičky. To byla dobrota. :) A hurá na další činnost- vyráběli jsme barevné svíčky a pak už jsme se těšili na večeři- kuřecí čína s rýží. Po večeři jsme si povídali o bylinkách a vyrobili jsme si svůj čaj , který jsme si také uvařili a vypili. V půl 9 už všichni spokojeně spíme ve svých postýlkách . :)

INFO K PŘÍJEZDU : V pátek je předpokládaný návrat kolem 14 : 30 ( kolem 12 budem odjíždět z Oucmanic, takže u školy budem nejspíše mezi 14:30-15:00 )

Den 3.

Ahoj rodičové!

Máme se výborně, dnešek byl pro nás hodně fyzicky náročný. Ráno jsme si pochutnali na chlebu s máslem a marmeládou, poté jsme si povidali o přirodě a o zimě a také jsme si zahráli, jak se zvířátka na zimu připravují. Ke svačince jsme měli chléb se sádlem- někteří z nás ho jedli poprvé :). Po svačině jsme se museli pořádně obléci, protože jsme šli ven, hráli jsme  na hřišti ve sněhu zimni fotbal,  klouzali jsme se z kopce na igel. pytlích, stavěli sněhuláky a iglú a také se koulovali. Rychle nám vyhládlo, tak jsme šli do střediska , kde nás čekal oběd v podobě hrachové polévky s topinkou a šťouchané brambory. Po obědě jsme si trošku odpočinuli a vyrazili jsme na program s názvem stopy- povidali jsme si o stopách zvířat, promitali jsme si je na dataprojektoru a poté jsme vyrazili do zasněženého terénu  propojit teorii s praxí. :) Velmi se nám dařilo, potkali jsme i stádo srnek. Pak jsme nakrmili zvířátka na statku, protože ti už měli také hlad. Po krmení jsme se šli nakrmit my- sladké knedlíky- ňam :) Po večeři nás ještě čekal program Len, kde jsme si povídali o lnu a poté jsme s ním i pracovali a vyrobili jsme si náramky a řetízky. V 21 hod. už jsme spojeně usnuli. :)

Den 4.

Ahoj všichni!

Už máme za sebou spoustu zážitků, samou nedočkavostí někteří z nás nemohli dospat :) Snídaně byla výborná- chlebík s máslem a marmeládou. Po snídani nás čekal program Muzeum-  povídali jsme si o tom, jak se dříve na statku žilo, poslouchali starodávné zápisky z deníku a poté jsme si v 100 let staré světničce zkoušeli plnit úkoly. Ke svačince bylo jablíčko a tatranka . Pak nás čekal program vlna, kde jsme  si povídali o ovečkách a vlně, také jsme si zkusili vytvářet nitě na kolovrátku. Každý z nás si vyrobil obrázek z vlny- pracovali jsme s plstí a jehlou- to nás strašně bavilo ! :)  Poté jsme se nabaštili, byly šunkafleky. Po odpočinku nás čekal půldenní výlet. To bylo žůžo dobrodružo!!! Určitě vám vše doma povíme! :)   Po výletě nás čekala večeře a pak karneval! Tančilo se a byla velká legrace :) Bylo to tu skvělé, ale už se těšíme zítra domů.